از ابتدای سال 1405در راستای حفاظت از منابع آب در سمیرم انجام شد؛

روح اله اکبری، مدیر منابع آب شهرستان سمیرم با اشاره به عملیات نظارتی و اجرایی گسترده در شهرستان سمیرم برای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: در مجموع ۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و جهت جلوگیری از تخلیه بیرویه آبهای زیرزمینی پر شدهاند که برآورد میشود این اقدام منجر به صرفهجویی و ذخیره حدود 167.4 هزار مترمکعب آب در سفرههای زیرزمینی منطقه شده باشد.
وی افزود: در جریان با برخورد با متخلفان منابع آب و نظارتهای میدانی در شهرستان سمیرم 6 دستگاه ادوات و تجهیزات حفاری غیر مجاز در صحنه ضبط و توقیف شده اند.
اکبری خاطر نشان کرد: 33حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شدهاند که در مراحل قضایی قرار دارند.
مدیر منابع آب شهرستان سمیرم افزود: تا کنون 5مورد چاه غیرمجاز به علت استفاده غیرمجاز برقشان قطع شده است.